ورزش

راه بازگشت یونس امامی به مدال المپیک/ مدال ایران در گروی پیروزی کشتی گیر آمریکا

راه بازگشت یونس امامی به مدال المپیک/ مدال ایران در گروی پیروزی کشتی گیر آمریکا

بدون هیچ شک و تردیدی یونس امامی را می‌توان بدشانس‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران نامید. جوانی زحمتکش که سال‌هاست تنها نماینده تهران در تیم ملی کشتی است و هرگز نتوانسته در مسابقات جهان المپیک به آنچه استحقاقش را دارد، برسد.

یونس در همه رده‌های جوانان، امید و بزرگسالان مدال برنز جهانی دارد اما رسیدن به فینال برایش طلسم شده که متاسفانه این طلسم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم نشکست.

وقتی قرعه کشتی‌گیران اعلام شد همه دنیا پذیرفتند که یونس بدشانس‌ترین قهرمان در میان همه است چرا که هیچ قهرمانی در هیچ وزنی در مسیر رسیدن به مدال طلای المپیک با سه عنواندار بزرگ روبرو نمی‌شد!

یونس اگر در گروه مقابل بود، به راحتی تا فینال بالا می‌آمد. او بارها نماینده ازبکستان و آذربایجان را برده اما از بخت بد در قدم اول به فرانک چامیزو کوبایی خورد، در یک چهارم باید با کایل داک قهرمان مقتدر جهان در این وزن از آمریکا کشتی می‌گرفت و در صورت پیروزی باید در جدال سرگروهی با تاکاتانی نامدار ژاپنی روبرو می‌شد.

یونس کشتی را به کایل داک باخت. او قبلاً هم به این کشتی‌گیر باخته بود و حالا امشب در جدال سرگروهی، قهرمان جهان در صورتی که قهرمان ژاپنی را ببرد راهی فینال می‌شود و یونس ما فردا برای رسیدن به مدال برنز شانس دارد.

او ابتدا باید رقیب اول کایل داک را ببرد که قادر به این پیروزی هست اما در جدال برای مدال برنز باید مقابل دایجی تاکاتانی ژاپنی کشتی بگیرد. کسی که امشب اگر جدال سرگروهی را از کایل داک ببرد و به فینال برسد، عملاً پرونده حضور یونس در المپیک را بسته است.

پس باید امیدوار باشیم که نماینده قدرتمند ژاپن امشب مغلوب کایل داک آمریکایی شود و فردا نیز به یونس امامی ما ببازد تا یک مدال برنز بر سینه این دلاور اسلامشهری بنشیند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا